U dva tunela i na jednoj deonici "Miloša Velikog" volan podrhtava, a ovo su razlozi
Nepune dve godine od kako je otvoren auto-put "Miloš Veliki" od Surčina do Čačka vozači na ovoj saobraćajnici već osećaju truckanja, pre svega, u tunelima Šarani i Brđani, ali i na deonici Ub-Lajkovac. U JP "Putevi Srbije" uveravaju da će otkloniti nedostatke i oštećenja.
Mnogi vozači koji se redovno kreću auto-putem "Miloš Veliki" čude se zbog čega im podrhtava vozilo u tunelima Šarani i Brđani.
"Kad god uđem u te tunele osetim veliko truckanje koje nestaje čim izađem iz tunela. Ne znam uopšte u čemu je problem", žali se jedan od vozača.
Beton kriv za truckanje u tunelima
U JP "Putevi Srbije" tvrde da ne postoje oštećenja na kolovozu u tim tunelima, ali otkrivaju razlog zbog čega je vožnja na tim deonicama drugačija.
"Kolovoz u tunelima Šarani i Brđani je od betona. U trenutku izgradnje pomenutih tunela, zakonskom regulativom nije bilo moguće u tunelima raditi asfaltni, već samo betonski kolovoz. Betonski kolovoz za razliku od asfaltnog, ima dilatacione spojnice, koje predstavljaju poprečne i podužne prekide u betonskim pločama, sa ciljem da se obezbedi nesmetana termička reakcija betona i spreči pucanje betona. Tako fomirane dilatacione spojnice stvaraju dinamičku reakciju na pneumatike vozila prilikom njihovog prolaza", objašnjavaju u ovom preduzeću za "Blic".
Kako kažu, u međuvremenu se izmenila zakonska regulativa zbog čega je u planu izrada završnog sloja od asfalt betona preko postojećeg betonskog kolovoza, što bi donelo komforniju vožnju.
"U toku je sprovođenje potrebnih ispitivanja i izrada predloga mera za izradu završnog asfaltnog sloja. Rok i period izrade završnog sloja od asfalt betona će biti utvrđeni u skladu sa predloženim merama (proizišlih iz sprovedenih ispitivanja) i skladu sa planom radova na održavanju državnih puteva", naglašavaju u JP "Putevi Srbije".
Deonica Ub-Lajkovac opet problematična
Vozači imaju primedbe i na stanje deonice Ub-Lajkovac na auto-putu "Miloš Veliki" gde su se pojavile pukotine na kolovozu iako je ta deonica već jednom obnavljana.
Postoje oštećena u voznoj saobraćajnoj traci, na levom kolovozu u dužini od oko tri kilometra. Uzrok nastanka oštećenja će biti utvrđen nakon izvršenih ispitivanja koja su planirana da se izvedu tokom jula. Po dobijanju rezultata ispitivanja, biće utvrđene i mere za sanaciju", kažu u JP "Putevi Srbije" i dodaju da će tada biti određen i rok za izvođenje radova.
Inače, trenutno se gradi nova deonica na auto-putu "Miloš Veliki" od Preljine do Požege koja bi, prema najavama, trebalo da bude završena krajem godine.
"Karateristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren i zbog čega će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi. Skoro trećina trase čine mostovi i tuneli. Radovi na prvoj i prioritetnoj poddeonici Preljina-Pakovraće u dužini od 14,3 kilometra su ispred ugovorene dinamike, dok će javnost blagovremeno biti obaveštena o završetku radova", podvlače u JP "Putevi Srbije" i dodaju da na deonici od postojeće naplatne rampe Preljina do Pakovraća treba uraditi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na čak 73 mesta.
Izvor: Blic
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!