Predstavljamo detalje deonice auto-puta od Preljine do Požege - Gradi se 35 mostova, 10 nadvožnjaka i tri tunela
Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na auto-putu Miloš Veliki.
Od ukupne dužine trase, oko 50% je u tunelima, mostovima, nadvožnjacima, kaže za eKapiju Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a, kompanije koja je uradila glavni projekat.
Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 km. U trupu auto-puta predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500m, odnosno oko 3.250 m auto-puta), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 m), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 m) i pet mostova van auto-puta (ukupne dužine 300 m). Predviđena je i gradnja tri tunela Munjino Brdo, Laz i Trbušani.
"Deonica Preljina-Požega je izuzetno važan deo putnog pravca E-763. Kompletna deonica je u veoma složenoj geološkoj građi i izuzetno teška za izvođenje", kaže Ignjatović.
U Požegi projektovana deonica se nastavlja na deonicu Požega-Boljare, koji predstavlja autoputnu vezu sa Crnom Gorom i čija se izrada idejnog projekta očekuje, i na deonicu Požega-Kotroman, koja predstavlja auto-putnu vezu sa Sarajevom i čije je projektovanje u toku.
"Tehnička dokumentacija je u svemu urađena prema Projektnom zadatku, Lokacijskim uslovima i Prostornom planu područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd-Južni jadran. U okviru tehničke dokuemntacije urađeni su Idejni projekti, Projekti za građevinsku dozvolu i Projekti za izvođenje", navodi naš sagovornik.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nedavno je najavio da bi ova deonica trebalo da bude završena do kraja godine. Prva građevinska dozvola izdata je krajem 2020. godine.
Izvođač je kineska kompanija China Comunications Construction Company, a vrednost radova je 450 mil EUR.
Izvor: eKapija
Ovako će izgledati izlaz iz tunela Laz na autoputu Preljina-Požega:
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!