Zbog krađe paketa u Srbiji, više nema kupovine preko poznatih svetskih online platformi
Opcija besplatne dostave više ne postoji za Srbiju kada su u pitaju platforme Aliekspresa i Alibaba. Recimo, garderoba za decu, za koju se ranije plaćala poštarina od nekoliko dolara sada iznosi čak 70 ili makar nekoliko desetina dolara.
Efektiva, organizacija potrošača, objavila je da su ove kompanije prestale da isporučuju robu za Srbiju zbog masovnih krađa paketa koje su se dešavale u Pošti Srbije.
Tekst prenosimo u celosti.
Kako je bilo dok nestajanje pošiljki na poštanskoj carini ili kasnijoj distribuciji, nije doseglo nivo organizovanog kriminala?
Kupac iz Srbije na sajtu „Aliexpress“ kupi predmet vrednosti 15$ a poslovni Kinez mu da još besplatnu dostavu, tzv „free shipping“, da bi ga motivisao da i dalje kupuje kod njega. „Aliexpress“ novac drži u depozitu kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (obično do 7 dana) mora poslati pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana. U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca u Srbiju, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.
Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, „Aliexpress“ TEK TADA ISPLATI PRODAVCA.
Da bi nam omogućili besplatnu dostavu i time povoljnu cenu, Kinezi su nam slali pošiljke koje se zvanično nazivaju „male poštanske pošiljke“ (recimo kao obično pismo) a te pošiljke imaju „tracking number“ ali samo do izlaska iz Kine. Zadnja informacija koju po tom broju kupac može da dobije je: „pošiljka je napustila zemlju porekla“. Poštar takvu pošiljku ostavi u sandučetu jer nema obavezu čak ni da mu neko potpiše dostavu.
Sve je to lepo bilo dok domaći skotovi nisu skontali da su te male postanske pošiljke „na izvol’te“ i počeli masovno da ih kradu. Kupci zbog toga masovno pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zastitnom roku od 60 dana. Tim za rešavanje sporova „Aliexpressa“ uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.
Znači Kinez proda robe u Srbiji za 10.000 €, od „Aliexpressa“ dobije 7.000 € a ostalih 3.000 € „Aliexpress“ isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu) ali i malim lokalnim poštama širom Srbije.
Posle su se ovi naši skotovi osilili pa počeli da kradu i pošiljke sa brojevima za praćenje uz drski izgovor ako tražiš svoju pošiljku: „naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje“…. on „ne vidi vašu pošiljku“…! I tu je KRAJ.
Do čega je to dovelo?
Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99$ jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu. Ako hoćete recimo, da kupite termos bocu od 8,77$ koja se ranije dobijala sa besplatnom dostavom, sada je najjeftinija dostava 37 $ a obično ni to ne daju već možemo samo da kupimo uz plaćanje DHL-u 142,07$. Dokaz, slika u prilogu!
Foto: screenshot
I tako su se oni elegantno otarasili nas „Srba lopuža“! Većina je jednostavno stavila natpis „NOT DELIVERED TO SERBIA“… odaberite adresu dostave u nekoj drugoj zemlji! Još uvek možemo da kupimo na „Wish“-u koji je dosta skuplji ali je pitanje kad će nas i oni otkačiti.
Dakle, zbog gladnih i bahatih skotova, koji rade na prijemu, pregledu, carinjenju ili distribuciji robe, Srbija je došla na listu lopovskih zemalja a njeni građani mogu da naruče proizvod vrednosti do 5$, jer toliko vredi poverenje koje imamo kod prodavaca!
Uputili smo dopis Pošti Srbije, tražimo sastanak na ovu temu, a isto ćemo tražiti i od Uprave carine! Ne isključujemo ni mogućnost krivičnih prijava, jer ovde se radi o organizovanom kriminalu koji se verovatno meri milionima evra, navodi se u tekstu organizacije potrošača Efektiva.
Izvor: OzonPress, Efektiva
Sve je tačno. Od poručenih tridesetak paketa deset mi nije stiglo uopšte. Uputio žalbu , novac vraćen. Sve više artikala za poručivanje ide preko DHL-a ali je zato poštarina preko 100$. Bruka sve ih treba po****ti.
Pre vanrednog stanja svi paketi su uredno stizali. U poslednja tri meseca od porucenih 30 stiglo je samo 4😡
Sve što je napisano je istina. Čak mi je jednom i moj poštar rekao da nije u obavezi da mi isporuči paket jer ga nigde ne duži, ali pošto me zna dobijam paket. Doduše jedno 10 paketa sam naručio do sada i svi su stigli, neki brže, neki sporije. A bilo je i reči da su nahvatali neke na carini, šta je bilo dalje neznam.
Uzas, zlo... Sramota, to je p****a, organ****i k******l., dno dna su.
Ne objavljujte gluposti ovo nema veze za nestalim paketima. Provetite malo.
Koristio sam Ali Expres nekoliko puta i cudio se zasto toliko dostava je poskupela. Nisam pomislio da se radi o kontinuiranoj i organizovanoj pljacki. Puna podrska za krivicnu prijavu. Treba s******i k*****t r********* k**ar koji je sigurno znao za ovo a nista nije preduzeo. Sramota me gde zivim