Autobusi ne mogu, a kamioni ne žele na novi auto - put
Autobusi ne mogu, a kamioni ne žele na novi auto - put „Miloš Veliki“. Da bi autobusi mogli da promene trasu i voze novom saobraćajnicom, moraće da sačekaju oktobar sledeće godine, jer se prema važećim propisima novi redovi vožnje odobravaju jednom godišnje.
S druge strane, kamioni izbegavaju Koridor 11 i tutnje i dalje Ibarskom magistralom, zbog čega u "Putevima Srbije" razmatraju mogućnost da i na ovom putu počnu da naplaćuju putarinu za teretnjake.
Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Puteva Srbije", više puta je najavljivao uvođenje naplate putarine za teretnjake i na magistralnim putevima, ali njegova inicijativa još čeka "zeleno svetlo" u Ministarstvu građevinarstva.
Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je to jedan od načina da se tranzitni saobraćaj prebaci na koridore, ali i da bi se teretnjacima mogao zabraniti prilaz ovim saobraćajnicama.
"Kod nas je problem što kamioni 'beže' sa auto-puta i prave zastoj i gužve na magistralama, utiču na saobraćajne nezgode i na stanje puta, jer ga uništavaju", objašnjava Božović.
"U mnogim evropskim zemljama su to rešili zabranama, pa kamioni mogu striktno da idu magistralnim putem, samo do mesta utovara ili istovara, i na autoput se moraju uključiti na najbližoj petlji. Za te prolaske oni dobijaju posebne dozvole. To je testirano i dalo je dobre rezultate."
"Svrha koridora je da preuzme tranzitni saobraćaj, da bi rasteretila naselja od teretnog saobraćaja. Putarina od 2.500 dinara nije skupa, jer je to 15 litara nafte, a toliko kamioni potroše i u vožnji Ibarskom magistralom, jer je putovanje duže i kroz gužvu. Najčešće mali prevoznici žele da uštede i da novac od putarine stave u džep", kaže Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Izvor: Blic
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!