
ZBOGOM! Proizveden poslednji AUTOMOBIL KOJI SU SRBI VOLELI!
Poslednji primerak najprodavanijeg modela u istoriji italijanskog giganta sišao je sa traka pogona Melfi protekle nedelje.
Najnovija generacija Fiat Punta prodavala se u Velikoj Britaniji od 2005. godine. Prvo se pojavio kao Grande Punto, zatim Punto Evo i Punto od 2012. godine. Ovaj automobil je imao jedan od najdužih proizvodnih ciklusa u savremenoj istoriji.
Popularni Punto je u prodaji u sadašnjoj formi od 2005. godine, ali je ovaj mesec izbačen iz ponude sa dolaskom novih propisa od strene EURO NCAP i to od 1. septembra.
To je ovih dana glavna tema svih mladih vozača na putevima Velike Britanije - Fijat je konačno završio prodaju svog najprodavanijeg modela ikada - Fijat Punto - koji se možda, više nikada neće proizvoditi.
Tako je u istoriju otišao automobil koji je bio zaštitni znak Fiata kao proizvođača automobila za široke mase i jedan od nosilaca razvoja kompanije u najkritičnijim trenucima.
Dve godine nakon "ristajlinga" Mk2 stigla jenova generacija nazvana Grande Punto.
Dve godine kasnije Top Gear magazin je označio Punto Pop sa "najgori automobil koji može da se kupi", opisavši ga kao zastareo, spor i zagađujući, a koštao je više od 12.000 evra.
Grande Punto je baziran na platformi za male automobile koju je FIAT razvio u saradnji sa Opel-General Motors grupom ali je porastao u odnosu na prethodnika.
U januaru 2012. FIAT je vratio ime Punto sa novim "redizajnom" koji je uključivao sličnu prednju masku koju je imao Grande iz 2005, ali je zadržao štop svetla iz Evo varijante.
Majkl van Ratingen iz saveta za bezbednost u nesreći rekla je da je Punto "možda najsnažniji primer proizvođača koji nastavlja da prodaje proizvod koji je dobro prošao na tržištu automobila".
On je rekao da je prošle godine prodato 50.000 primeraka širom Evrope, što znači da je Punto još uvek privlači kupce koji su mogli da trguju nekim ozbiljnijim popustima. Standardi emisije VLTP za vozila, sa kojim su proizvođači sada upoznati, su doveli Fijat Punto do nesrećnog kraja. Da li će Punto Britaniji nedostajati? Verovatno ne.
Izvor: Espreso.rs, dailymail.co.uk
U Srbiji se Punto proizvodio pod imenom Zastava 10. Ovaj model bio je poslednji model automobila koju je proizvodio srpski proizvođač automobila Zastava iz Kragujevca. Pravio se po licenci modela Punto druge generacije italijanskog Fiata, kao uostalom i svi prethodni modeli koji su silazili sa proizvodnih traka kragujevaške fabrike.
Zastava 10 proizvodila se u periodu od 2006. do 2008. godine, isprva u pogonima Fiata, a zatim i u Zastavi. Spada u klasu malih automobila. Proizvodio se u benzinskoj (1,2 litra) i dizel varijanti (1,9 litara). U opremi osnovnog modela nalazili su se servo-upravljač, vazdušni jastuk za vozača, FPS, podešavanje farova po visini…
Zastavu 10 i danas srećemo u saobraćaju ne samo u Srbiji nego i u drugim zemljama u koje se izvozio ovaj automobile.

Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!