Inflacija i dalje raste – u martu dostigla 9,1 odsto
Potrošačke cene u martu 2022. godine su, u odnosu na mart prošle godine, povećane za 9,1 odsto, saopštio je Republički zavod za statistiku.
Najviše je, za godinu dana, poskupela hrana.
Od marta 2021. do marta 2022 – hrana i bezalkoholna pića poskupeli su za 15,7 odsto. Ovaj procenat je u januaru ove, u odnosu na januar prošle godine, iznosio 13,5 odsto.
Rekorder po poskupljenju i dalje je - povrće, koje je za 12 meseci poskupelo za čak 30,6 odsto. Redosled je, nadalje, promenjen u odnosu na mesec pre, kada su na drugom mestu po uvećanju cene bili ulja i masti - oni su sada za 12 meseci poskupeli za 20,3 odsto, ali su kafa, čaj i kakao uvećali cene za čak 23 procenta. Meso je skuplje za 17,3 odsto, a mleko, sir i jaja za 11,2 odsto, dok je riba za 12 meseci poskupela za 9,3 procenta.
I dalje visoke stope poskupljenja beleži gorivo i mazivo za putnička vozila - od 18,3 odsto.
Međutim, novine i časopisi beleže porast cene za čak četvrtinu - 25 odsto, dok je prevoz putnika železnicom skuplji za 15,4 procenta.
Za razliku od prošlog meseca, kada su tri grupe proizvoda i usluga ostale nepromenjenih cena - prevoz putnika avionom, električna energija za domaćinstvo i osiguranje stana, ovaj put to su samo električna energija za domaćinstvo i osiguranje stana. Prevoz putnika avionom poskupeo je za 0,1 odsto.
Takođe, zarazliku od prošlog meseca, kada je pojeftinjenje na godišnjem nivou beležila samo računarska oprema, sada je je cenu umanjila samo - obuća, i to za nepun procenat.
U Srbiji je u martu ove godine mesečna inflacija iznosila 0,8 odsto. Potrošačke cene su u proseku, u poredjenju sa decembrom 2021. godine,povećane za 2,8 odsto.
U martu je, u odnosu na prethodni mesec, rast cena zabeležen u grupama oprema za stan i tekuće održavanje (1,7 odsto), transport (1,5 odsto), hrana i bezalkoholna pića i restorani i hoteli (za po 1,1 odsto), stanovanje, voda, električna energija, gas i ostala goriva i zdravlje (za po 0,9 odsto), zatim alkoholna pića i duvan (0,3 odsto) i Komunikacije (0,1 odsto).
Pad cena zabeležen je u grupama rekreacija i kultura (0,9 odsto) i odeća i obuća (0,2 odsto).
Izvor: N1
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!