Izmene zakona: 10 dana pre izbora mediji ne smeju da izveštavaju o "funkcionerskoj kampanji"
Izmene seta izbornih zakona, usvojenih desetak dana pre raspisivanja izbora, pratila je i izmena Zakona o elektronskim medijima koja se odnosi izveštavanje medija o takozvanoj funkcionerskoj kampanji, čime je delimično udovoljeno zahtevima opozicinih stranaka.
Usvojene izmene predviđaju da 10 dana pre dana glasanja mediji ne mogu izveštavati o zvaničnim javnim skupovima na kojima se otvaraju infrastrukturni i drugi objekti poput pruga, puteva, mostova, škola bolnica, fabrika.
To podrazumeva da 10 dana uoči izbora izostaju i medijski izveštaji o početku izgradnje takvih i sličnih objekata infrastrukture ako na tim skupovima učestvuju javni funkcioneri koji su kandidati za predsednika Republike, poslanike u republičkoj ili pokrajinskoj skupštini, gradske i opštinske odbornike.
IZBORNA TIŠINA
Pravilo izborne tišine koja počinje 48 sati pre dana za glasanje i traje do zatvaranja biračkih mesta prvi put će za izbore 3. aprila morati da poštuju internet-stranice i portali. Oni u ovom periodu, kao i ostali mediji - dnevne i periodične novine, novinske agencije, radio i televizijske stanice neće smeti da objavljuju sadržaje o kandidatima.
U izbornom setu zakona koji je nedavno usvojen u Narodnoj skupštini precizirano je da se pravilo tišine odnosi i na internet-stranice i portale koji su registrovani u Registru medija. Izvan dometa propisa ostale su društvene mreže, tako da će se ovde kampanja voditi do poslednjeg trenutka.
A, da li će se poštovati pravila fer izveštavanja kontrolisaće Regulatorno telo za elektronske medije, koje je od juče počelo merenje minutaže svih učesnika izborne trke na televizijama i radiju, odnosno koliko se ko pojavljivao u redovnom informativnom programu, specijalizovanim izbornim emisijama, ostalim programskim sadržajima i spotovima. Izveštaji će biti objavljivani na svakih sedam dana, a zatim i ukupni za celu kampanju.
OBAVEZNA OBJAVA CENOVNIKA
Mediji su u obavezi da objave tarife za političko oglašavanje. Televizije će tako cenovnik morati da objavljuju najmanje pet dana uzastopno u programu u periodu od 18 do 22 časa. Cena objavljivanja stranačke propagande mora biti ista za sve.
Izvor: FoNet, Novosti, Epicentar press
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!