PRAZNIK ZNANJA I ZABAVE: Kviz "Mozgalica" najmasovniji do sada! (FOTO)
Kviz znanja MOZGALICA biće održan u periodu od 13. do 23. februara u OŠ "Branislav Petrović" u Slatini.
Kviz je kao pilot projekat realizovan u okviru međunarodnog projekta SEECE koji je finansirala EU. Pored škole organizatora, ove godine u nadmetanju učestvuju sve gradske i seoske škole sa teritorije grada Čačka.
Kviz je počeo prošle školske godine pod pokroviteljstvom Grada Čačka. Cilj Projekta je da u njemu učestvuju sve osnovne škole sa teritorije Grada Čačka, što je ove godine i postignuto, a sve u vezi razvoja preduzetničkog učenja u Republici Srbiji.
Finale kviza "Mozgalica" u OŠ "Branislav Petrović" u Slatini
Kviz znanja „MOZGALICA“ u Osnovnoj školi u Slatini organizuje se od 2010. godine. Inicijator i organizator kviza je Učenički parlament zajedno sa nastavnicima.U projektu učestvuje 8 zemalja Jugoistočne Evrope. OŠ „Branislav Petrović“ Slatina jedna od 8 škola na teritoriji Republike Srbije koja ima status PREDUZETNIČKA ŠKOLA – jedina na teritoriji Grada Čačka;
Kviz se sastoji iz 4 faze:
1. fazu čini kvalifikacioni deo na nivou škole i obuhvata učenike od 5. do 8. razreda. Od ukupnog broja učenika, četiri učenika se kvalifikuje u sledeću fazu takmičenja, tj. po jedan učenik iz svakog razreda,
2. faza obuhvata četvrtfinalno takmičenje na nivou Grada Čačka i održava se u OŠ „Branislav Petrović“ Slatina. U jednom četvrtfinalnom takmičenju učestvuju četiri škole. Takvih četvrtfinalnih takmičenja ima četiri, jer želimo da uključimo sve osnovne škole sa teritorije Grada Čačka. Prve dve ekipe iz svakog četvrtfinala se plasiraju u polufinalni deo kviza.
3. faza – polufinalno takmičenje na nivou Grada Čačka. U dva polufinala učestvuju prve dve ekipe sa četvrtfinalnih takmičenja.
4. faza – FINALE – (učestvuju prve dve ekipe iz oba polufinala)
Nagrađeni učenici sa prošlogodišnjeg takmičenja u znanju
Ekipe se sastoje od 4 redovna i jednog rezervnog takmičara. Rezervni takmičar treba da zameni nekog od preostala 4 takmičara u situacijama kada zbog objektivnih okolnosti neki od takmičara nije u mogućnosti da učestvuje.
Predviđeno je da svaka škola, uz učesnike takmičarskog dela, dovodi i navijače kao podršku takmičarima.
Takmičarske ekipe dolaze u pratnji profesora. Pre početka takmičenja okupljaju se u odvojenoj prostoriji kako bi se izvršilo verifikovanje ekipa i detaljno objasnila pravila takmičenja. Žiri će biti stručan i neutralan.. U odabiru pitanja učestvuju sve škole preko koordinatora.
Pitanja za kviz su osmišljena i pripremljena od strane predmetnih nastavnika u skladu sa nastavnim planom i programom.
Kviz se sastoji od sedam igara. Voditelj čita pitanja koja se pojavljuju na platnu ispred takmičara. U prve četiri igre takmičari svoje odgovore upisuju na tablu koju podižu nakon isteka predviđenog vremena. Nakon toga se na platnu pojavljuje tačan odgovor, a žiri evidentira tačne odgovore. U poslednje tri igre takmičari odgovaraju usmeno (poželjno je da svaka ekipa izabere jednog predstavnika koji će odgovarati). Voditelj uz pomoć žirija potvrđuje tačan odgovor koji se nakon toga pojavljuje na platnu.
Nagrađeni učenici sa prošlogodišnjeg takmičenja u znanju
1.POKAŽI ŠTA ZNAŠ
Postavljeno je pitanje i ponuđena su četiri odgovora. Vreme za odgovor je 20 sekundi. Takmičari daju odgovor tako što napišu slovo ispred tačnog odgovora.
2. MUZIČKE ZAGONETKE
Takmičari slušaju deo muzičke numere u trajanju od 25 sekundi. Za to vreme treba da napišu slovo ispred jednog od četiri ponuđena odgovora.
Nakon prve dve igre pravi se presek bodova.
3. VIJUGAMO VIJUGAMA
Takmičari treba da napišu kratak odgovor na postavljeno pitanje. Vreme za odgovor u ovoj igri je 20 sekundi.
4. POVEŽI PAROVE
Potrebno je povezati tri para odgovarajućih pojmova obeleženih brojevima i slovima (npr. A-1, B-2, V-3). Vreme za odgovor je 25 sekundi.
Nakon treće i četvrte igre pravi se novi presek bodova.
5. PIRAMIDA
U ovoj igri svaka ekipa rešava svoju „piramidu“. Ekipe biraju jednu od ponuđenih piramida redosledom od ekipe sa najviše do ekipe sa najmanje bodova u prethodnim igrama. Piramida se sastoji od 6 pojmova od kojih se svaki dobija premetanjem slova prethodnog pojma i dodavanjem jednog slova.
6. ZAGONETNA LIČNOST
Na platnu se pojaljuje zamućena slika poznate ličnosti iz naše istorije. Nakon svakih 10 sekundi slika je sve manje zamućena. Ekipa koja prepozna ličnost se javlja pomoću elektronskog tastera.
Nakon pete i šeste igre pravi se novi presek bodova.
7.ASOCIJACIJE
Poslednju igru igraju po dve ekipe. Prvu asocijaciju igraju ekipe sa najvećim i najmanjim brojem bodova u prethodnim igrama, a drugu preostale dve ekipe.
Nagrađeni učenici sa prošlogodišnjeg takmičenja u znanju
Nakon asocijacija objavljuju se konačni rezultati. Ukoliko više ekipa deli prvo mesto te ekipe igraju dodatnu asocijaciju koja određuje konačnog pobednika.
U sastavu žirija će biti profesori iz više škola.
Nagrađeni učenici sa prošlogodišnjeg takmičenja u znanju
OVDE MOŽETE POGLEDATI RASPORED TAKMIČENJA:
Izvor: Epicentar press
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!